Project Manager Communications
IDFA (1988) is een toonaangevend internationaal documentaire-instituut dat zich richt op het inspireren en begeleiden van talent. De organisatie brengt een breed scala aan activiteiten samen: van (publieks)festivals, fondsen en markten tot nieuwe media, talentontwikkelingsprogramma’s, educatie en een documentairehub in het Vondelpark.
Het hele jaar door bestaat de organisatie uit circa 50 medewerkers. In de maanden voorafgaand aan het festival wordt het team uitgebreid met tijdelijke medewerkers en stagiairs.
Voor de afdeling Marketing & Communicatie zijn wij op zoek naar een Project Manager Communicatie.
Over de functie
Als Project Manager Communicatie houd je onze communicatieprojecten op koers. Je coördineert belangrijke projecten en processen binnen het communicatieteam en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt — van idee tot uitvoering.
Je werkt nauw samen met collega’s en partners, zet plannen om in actie en zorgt dat doelen worden behaald. Je brengt structuur en overzicht in een snelle, creatieve werkomgeving, altijd met een samenwerkingsgerichte mindset.
Wat ga je doen?
Als spil in het communicatie- en marketingteam geef jij vorm aan hoe IDFA zich presenteert aan de wereld. Je vertaalt strategische doelstellingen naar krachtige communicatiemiddelen en zorgt dat alles – van campagne tot publicatie – soepel, creatief en volgens planning verloopt.
Je neemt zelfstandig de regie over complexe communicatieprojecten. Denk aan de coordinatie van de jaarlijkse festivalcampagne tot de productie van publicaties en het blokkenschema: van voorbereiding tot oplevering, met oog voor kwaliteit, timing en detail. Daarbij werk je intensief samen met collega’s, ontwerpers en externe partners, die jij sturing en begeleiding geeft.
Je coördineert het volledige productieproces van uiteenlopende communicatiemiddelen, zoals advertenties, drukwerk, diaslides, give-aways, keycords en festivalpassen. Je bewaakt de consistentie van de IDFA-branding en zorgt dat alles naadloos aansluit bij de organisatiedoelstellingen.
Daarnaast denk je mee over slimmere workflows. Je levert input voor IT- en databaseontwikkeling ten behoeve van multichannel publicaties, test nieuwe systemen en helpt bij de implementatie. Je legt processen vast in ClickUp en draagt zo bij aan een efficiënte organisatie en duurzaam kennisbehoud.
Ook op teamniveau speel je een belangrijke rol: je plant werkzaamheden, instrueert tijdelijke teamleden en nieuwe collega’s en zorgt dat iedereen weet hoe processen en systemen werken. Binnen jouw projecten houd je het budget scherp in de gaten en stem je af met het Hoofd Marketing en Communicatie over voortgang en financiële kaders.
Kortom: jij bent de verbindende kracht die creatie en uitvoering samenbrengt en ervoor zorgt dat IDFA’s communicatie staat als een huis.
Wat wij vragen
Van alle medewerkers bij IDFA wordt verwacht dat zij creatief, flexibel, stressbestendig, communicatief, nieuwsgierig en sterk in samenwerken zijn. Daarnaast beschikt de Project Manager Communicatie over de volgende competenties:
Minimaal HBO gericht op media, communicatie, design en/of marketing;
Kennis van/affiniteit met projectmanagement-tools, databases, adobe indesign, illustrator, photoshelter;
3-5 jaar werkervaring, ervaring bij festivals is een pré;
Sterke plannings- en organisatorische vaardigheden;
Proactief en in staat om zelfstandig te werken;
Servicegerichte instelling;
Sterk probleemoplossend vermogen;
Oog voor detail en nauwkeurig;
Sociaal vaardig.
Wat bieden wij?
Een afwisselende en hands-on functie binnen een creatieve, internationale organisatie met een sterke culturele missie.
Een fijne, informele werkomgeving met veel ruimte voor initiatief en eigenaarschap.
Een salaris conform de CAO Toneel en Dans, schaal 6, afhankelijk van relevante werkervaring.
Minimaal 30 vakantiedagen, met de flexibiliteit om dit uit te breiden naar 35 dagen wanneer er rondom de festivalperiode wordt overgewerkt.
-
Een flexibel werkschema:
Van januari t/m augustus werk je 4 dagen per week
Van september t/m november is volledige beschikbaarheid (38 uur per week) vereist.
Startdatum in overleg.
In drukke periodes wordt enige flexibiliteit rondom overuren verwacht.
Hybride werken: een combinatie van werken op kantoor en op afstand, in onderling overleg.
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden conform de fairpay praktijkinstrumenten.
De kans om bij te dragen aan betekenisvolle communicatieprojecten binnen een toonaangevende culturele organisatie.
Diversiteit
IDFA bestaat uit een diverse groep bevlogen en gedreven mensen met uiteenlopende ervaringen en persoonlijkheden. IDFA wil een organisatie zijn die ruimte biedt aan iedereen. Talent vormt de basis en diversiteit is onze kracht om betere resultaten te behalen. Bij IDFA vinden we het belangrijk dat je jezelf kunt zijn. Daarom zijn we nieuwsgierig naar wie jij bent!
Solliciteren?
Dan komen we graag met je in contact! Klik op de sollicitatiebutton en stuur ons vóór 16 januari 2026 een korte motivatie.
Voor vragen kun je contact opnemen met Saskia Knol via saskiaknol@idfa.nl of 0652633570.
Apply for the job
Do you recognize yourself in this position? Then we would like to get in touch with you! Click on the application button and upload your cover letter and CV, before WANNEER?.
If you have any questions about the procedure, please contact Saskia Knol, HR Manager: 0652633570
