Partnerships Manager

Apply now

Partnerships Manager

IDFA is op zoek naar een Partnerships Manager om ons team te versterken.

Full-time / Part-time · Amsterdam

IDFA is de afgelopen periode uitgegroeid tot een internationaal documentaire-instituut dat bestaat uit een festival, een fonds, twee markten, een nieuwemedia-, talenten- en educatief programma. Een instituut dat zich richt op publiek, professionals én scholieren.

De organisatie bestaat het hele jaar door uit 50 medewerkers. In de maanden voorafgaand aan het festival verdubbelt het personeelsbestand met tijdelijke medewerkers en stagiaires.

Heb je ervaring met het vinden van financiering in de culturele sector, kan je grote sponsordeals opzetten en een aanvraag schrijven? Zie jij kansen voor IDFA om nieuwe creatieve samenwerkingen aan te gaan en de positie van IDFA nationaal en internationaal te versterken? Voel je je thuis in een diverse en internationale omgeving? Dan gaan we graag met je in gesprek over een baan als partnerships manager!

IDFA wordt ondersteund door het Ministerie van OCW en de Gemeente Amsterdam. Het grootste deel van de inkomsten verwerft IDFA zelf uit recettes, projectbijdragen van fondsen en sponsors en particuliere donateurs.

Als partnerships manager kom je te werken op de afdeling Development, naast een tweede partnerships manager, een fondsenwerver, een private donations manager en een producent development, onder aansturing van het hoofd development.

De volgende taken & verantwoordelijkheden horen bij de functie

  • Het acquireren, bedenken en opzetten van nieuwe (media)partnerschappen.

  • Het opvolgen en uitwerken van huidige partnercontracten.

  • Het organiseren van relatie evenementen en andere tegenprestaties voor partners in nauwe samenwerking met andere afdelingen.

  • Het onderhouden van een netwerk.

  • Het opstellen van contracten en verantwoordingen.

  • Relatiebeheer en administratie.  

Onze ideale kandidaat:  

  • Heeft een opleiding afgerond op tenminste HBO niveau en 2-3 jaar relevante werkervaring.

  • Heeft een bewezen staat van dienst in het uitdenken van partnerships met grote merken en beschikt over een relevant netwerk.

  • Weet een match te maken tussen partners en de creatieve documentaire.

  • Organiseert samen met partners events en screenings die de positionering van IDFA versterken.

  • Is proactief, gedreven en kwaliteitsbewust.

  • Heeft affiniteit met documentaire, kunst en cultuur, nieuwe media en de missie van IDFA.

  • Heeft een ondernemende instelling, ziet kansen en is proactief.

  • Heeft ervaring met werken in een CRM en database management.

  • Brengt eigen invalshoeken met zich mee om ons team verder te diversifiëren. 

  • Spreekt en schrijft goed Nederlands en Engels (de voertaal op kantoor is Engels).

  • Voelt zich thuis in de bij IDFA geldende basiscompetenties: creatief, nieuwsgierig, flexibel, stressbestendig, communicatief en goed in samenwerken.

  • Ervaring met fondsenwerving is een pré.

Wat bieden wij:

• Een gezellig kantoor in een iconisch pand van Amsterdam.

• 25 vakantiedagen per jaar (bij fulltime dienstverband).

• Pensioen regeling.

• Dagelijks een gezonde lunch om je motor te laten draaien.

• 50% korting op een Onefit sport abonnement.

• Compensatie regeling voor overwerk.

• Last but not least; gratis vrijkaarten voor IDFA en andere Nederlandse filmfestivals.

Dienstverband & salaris

  • De functie is op basis van 0.85 fte (4 dagen van januari t/m augustus; fulltime in september t/m november).

  • Een salaris in schaal 6 van ons generiek functiehuis, tussen        € 2.964,44 en € 3.810,04 bruto per maand bij fulltime (38 uur) dienstverband, exclusief 8% vakantiegeld.

Diversiteit

Bij IDFA werken gedreven mensen met verschillende ervaringen en persoonlijkheden. IDFA wil een organisatie zijn die ruimte biedt aan iedereen. Talent als basis, diversiteit als kracht om betere resultaten te behalen. Bij IDFA vinden wij het belangrijk dat jij gewoon jezelf kan zijn.

Herken jij jezelf in deze vacature? Dan komen we graag met jou in contact! Klik op de sollicitatiebutton en upload je motivatiebrief en cv uiterlijk 19 augustus 2024. De gesprekken zullen in de week van 26 augustus plaatsvinden.

Met vragen over de procedure kun je terecht bij Saskia Knol, HR Manager, 0652633570






Apply for the job

Do you want to join our team as our new Partnerships Manager? Then we'd love to hear about you!