Online Redacteur
Als online redacteur ben je, samen met 2 (senior) redacteuren, verantwoordelijk voor het updaten, publiceren en optimaliseren van de digitale kanalen bij IDFA zoals de website, nieuwsbrieven en social media. Je creeert content, schrijft en publiceert teksten, bewaakt de planning en initieert nieuwe ideeën. Je voelt je thuis in de centrale rol; je kent alle afdelingen binnen IDFA en weet zelfstandig communicatieproducties te realiseren.
Als online redacteur werk je vanaf half augustus/begin september tot eind november op de afdeling Communicatie en Marketing samen met de senior Redacteuren, de Coördinator en Online Marketeer, onder eindverantwoordelijkheid van het hoofd Marketing & Communicatie. In de aanloop naar het festival wordt de afdeling jaarlijks versterkt met tijdelijke krachten, zoals persvoorlichters, stagiairs en freelancers. Binnen redactionele producties fungeer je als Project Manager richting collega's.
Je beheert de social media accounts van IDFA en weet hoe je de verschillende platforms moet gebruiken om doelen te bereiken en welke content je moet gebruiken.
Je maakt een social media kalender voor het festival, stemt deze af met andere afdelingen en bewaakt deadlines;
Je ondersteunt de senior redacteuren bij het creëren en publiceren van content voor de online kanalen van iDFA (website, mailings, social media)
Je ontwikkelt ideeën voor aantrekkelijke social media formats in overleg met de senior editor en je brieft designers of videoeditors.
Je beheert de actualiteit en nauwkeurigheid van de geplaatste content en kanalen en zorgt ervoor dat deze relevant zijn en de juiste tone of voice hebben volgens de stijlgids;
Perfecte beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
Je hebt visuele vaardigheden en weet hoe je ontwerpers en/of videoeditors moet briefen
Kennis van en ervaring met het opzetten en uitvoeren van social media campagnes;
Kennis van MailChimp, CMS en grafische programma's zoals Photoshop hebben de voorkeur.
Je werkt nauwkeurig: je voert werkzaamheden volledig en op tijd uit;
Kennis van films, documentaires en de filmindustrie;
Een relevante afgeronde opleiding op HBO of WO niveau richting Communicatie, Journalistiek of Film/Nieuwe Media;
Minimaal 3 jaar werkervaring met het maken van online content.
Een tijdelijk contract; De mogelijkheid om betaald te worden via een payrollbureau als je geen zzp'er bent;
Werktijden: Vanaf half augustus/begin september tot eind november is de functie fulltime (38 uur per week). Na het festival een paar dagen om het werk af te maken en over te dragen;
Deze functie is ingeschaald in de functie producent 2 van het generieke functiehuis van IDFA, wat overeenkomt met een bruto maandsalaris in schaal 5. De schaal is onderverdeeld in 10 periodieken. Inschaling vindt plaats op basis van kennis en ervaring.
Reiskosten binnen Nederland worden vergoed als je buiten Amsterdam woont.
IDFA is een organisatie met gepassioneerde, gedreven mensen met verschillende ervaringen en achtergronden. IDFA wil een organisatie zijn die ruimte biedt aan iedereen. Talent is de basis en diversiteit is de kracht om betere resultaten te behalen. Bij IDFA vinden we het belangrijk dat je gewoon jezelf kunt zijn. Daarom zijn we benieuwd wie jij bent!
Herken jij jezelf in deze vacature? Dan komen we graag met jou in contact! Klik op de sollicitatiebutton en upload je motivatiebrief (in het Nederlands) en cv uiterlijk 23-06-2024. De gesprekken zullen worden gepland in de week van 24 juni.